تیم امنیت سایبری حامیان ولایت

اللهم إیّاک نعبد و إیّاک نستعین

تیم امنیت سایبری حامیان ولایت

اللهم إیّاک نعبد و إیّاک نستعین

تیم  امنیت سایبری حامیان ولایت

تیم امنیت سایبری حامیان ولایت در سال 1392 فعالیت خود را در زمینه های هک و امنیت آغاز کرد و به زودی به کمک کاربران فعال و مدیران لایق یکی از بزرگ ترین انجمن های هک و امنیت ایران خواهد شد . تیم امنیت سایبری ولایت فقط جهت اشنایی و بالا بردن سطح اطلاعات هم وطنان عزیزمان در زمینه ی هک و امنیت و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. گروه ما از همین جا اعلام می دارد که هدف ما ارتقای امنیت سایت های ایرانی است وبه هیچ عنوان به سایت های ایرانی حمله نخواهیم کرد و هرگونه حمله ای بنام تیم ما، مورد تایید گروه ما نیست.

پیوندهای روزانه
روز چهارشنبه دوم سپتامبر، چهلمین سالروز تولد اینترنت بود. در حقیقت چهل سال پیش در چنین روزی برای اولین بار دو کامپیوتر به یکدیگر متصل شدند. گروهی از محققان شرکت امنیتی Symantec در گزارشی به مناسبت این روز، فهرستی از «تهدیدات مهم در تاریخ اینترنت» را منتشر کرده اند. این فهرست، لیست جالب توجهی است ولی در عین حال ممکن است به نظر برخی، بعضی تهدیدات از قلم افتاده باشند و یا در مقابل، بعضی تهدیدات جدی گرفته شده باشند. در ادامه فهرست تهیه شده توسط Symantec در این گزارش را مطالعه می کنید:
  1. I Love You (سال 2000)
    چه کسی است که ایمیلی را که عنوان آن «I Love You» باشد باز نکند؟ تا ماه می سال 2000 حدود 50 میلیون مورد از آلودگی توسط این کرم گزارش شده بود. پنتاگون، سیا و پارلمان بریتانیا، همگی مجبور شدند برای جلوگیری از این تهدید تمامی سیستمهای ایمیل خود را خاموش نمایند.
  2. Conficker (سال 2009)
    کرم Conficker یک زیر ساخت امن و گسترده برای جرائم اینترنتی ایجاد کرده است. این کرم به سازندگان خود اجازه می دهد که از راه دور اقدام به نصب نرم افزار روی سیستمهای قربانی نمایند. این نرم افزار چه خواهد کرد؟ ما نمی دانیم! به احتمال زیاد این کرم برای تشکیل یک Botnet مورد استفاده قرار می گیرد. این Botnet نیز برای ارسال هرزنامه، سرقت حسابهای کاربری، و انتقال کاربران به سایتهای سرقت هویت و وب سایتهای فریبکار به مجرمان اجاره داده می شود.
  3. Melissa (سال 1999)
    این ویروس توسط دیوید ال. اسمیت نوشته شده و در 26 مارس 1999 وارد اینترنت شد. این ویروس با انجام حملات گسترده، بین سالهای 1999 تا 2005 اینترنت را شدیدا تحت تاثیر خود قرار داد.
  4. Slammer (سال 2003)
    این کرم که بسیار سریع منتشر می شد، طوری طراحی شده بود که در ژانویه 2003 اینترنت را به زانو درآورد. این حمله به قدری شدید بود که برخی کشورها تصور کردند که این یک حمله سازماندهی شده علیه آنهاست.
  5. Nimda (سال 2001)
    این کرم که با ایمیل بطور انبوه و از راههای مختلف منتشر می شد، ظرف مدت 22 دقیقه به شایع ترین کرم در اینترنت تبدیل شد. نام این کرم برعکس کلمه Admin است.
  6. Code Red (سال 2001)
    وب سایتهایی که تحت تاثیر کرم Code Red قرار می گرفتند، تغییر ظاهر پیدا کرده و عبارت «Hacked By Chinese!» بر روی آنها ظاهر می شد. تعداد میزبانهای آسیب دیده توسط این کرم در بیشترین حالت به 359000 رسید.
  7. Blaster (سال 2003)
    Blaster کرمی است که باعث ایجاد یک حمله انکار سرویس روی سایت windowsupdate.com می شد. این کرم این پیغام را نیز با خود به همراه داشت: «بیل گیتس، چرا امکان انجام این کار را ایجاد کرده ای؟ دست از پول درآوردن بردار و نرم افزار خود را ترمیم کن»!
  8. Sasser (سال 2004)
    این کرم با سوء استفاده از یک پورت آسیب پذیر شبکه انتشار پیدا می کرد و در واقع برای انتشار خود نیازی به دخالت کاربر نداشت. کرم Sasser خرابیهای بسیاری در مکانهای مختلفی به وجود آورد که از آن جمله می توان به گارد ساحلی بریتانیا و خطوط هوایی Delta اشاره کرد. خطوط هوایی Delta پس از آلوده شدن کامپیوترهای این شرکت توسط کرم Sasser ناگزیر شد برخی پروازهای خود را لغو نماید.
  9. Storm (سال 2007)
    مایکروسافت در اغلب موارد هدف مورد علاقه هکرها و مهاجمان اینترنتی است. این کرم نیز مانند Blaster و بسیاری دیگر از کرمها، باعث ایجاد یک حمله انکار سرویس روی www.microsoft.com می شد. در طول آزمایشی که توسط شرکت امنیتی Symantec انجام شده است، مشاهده شد که یک سیستم آلوده به این کرم در بازه زمانی 5 دقیقه حدود 1800 ایمیل را ارسال کرد.
  10. Morris (سال 1988)
    این کرم یک کرم قدیمی است که بدون آن، کرمها و ویروسهای شاهکار فعلی نیز وجود نداشتند. در حقیقت این کرم نخستین کرم اینترنتی محسوب می شود. کرم Morris (یا کرم Internet) بدون نیت خرابکارانه ایجاد شد. رابرت موریس ادعا می کند که وی این کرم را در تلاشی برای تخمین زدن اندازه اینترنت نوشته است. متاسفانه این کرم خطایی داشت که باعث می شد بارها با ایجاد یک حمله انکار سرویس به کامپیوترها آسیب بزند.
شرکت امنیتی Symantec همچنین فهرست کاملی از تمامی تهدیدات اینترنت را به ترتیب حروف الفبا تهیه کرده است. این فهرست را می توانید در وب سایت پاسخگویی امنیتی Symantec مشاهده نمایید.
  • مدیرکل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی